Selasa, 8 April 2008

Majlis perkahwinan Pakdik meriah...

Saya ingin merakamkan detik majlis perkahwinan adik saya Shahril yang berlangsung pada 09hb Mac 2008 yang baru lalu di Ipoh. Walaupun sudah hampir sebulan berlalu namun saya fikir masih belum terlambat untuk saya membuat sedikit catatan mengenainya.

Kelewatan mencatat ini sebenarnya ialah kerana saya selalu tertangguh untuk ‘download’ gambar sempena majlis tersebut. Sebab ‘tak syok’ kalau menulis tanpa apa-apa bukti bergambar.

Shahril adalah adik saya yang ke-4 menurut susunan ini: SAYA, Suriya, Faisal (meninggal dunia waktu berusia 2 tahun), Shahrul, Shahril dan Sabarudin.

Sebenarnya saya, Suriya dan Faisal adalah daripada ibu yang sama manakala Shahrul, Shahril dan Sabarudin adalah melalui perkahwinan ke-2 ayah saya selepas mak meninggal dunia.

Majlis berlangsung dengan meriah. Ramai saudara mara yang turut hadir meraikan majlis tersebut. Saya dapat bayangkan kalau lah ayah masih ada tentu beliau antara yang paling gembira. Tapi ayah telah dijemput terlalu awal oleh Allah swt. Beliau bukan sahaja tidak sempat meraikan majlis Shahril bahkan majlis kahwin saya dan Suriya pun beliau terlepas.

Al Fatihah untuk ayah.

Tiada ulasan: