Rabu, 23 Mac 2011

Alangkah jahatnya fitnah!

Alangkah jahatnya tuduhan terbaru terhadap Anwar. Saya tidak fikir ada manusia yang waras boleh menerima bulat-bulat fitnah seperti itu. Anwar yang sebelum ini cuba digambarkan sebagai ‘kaki’ liwat kini dikaitkan pula sebagai ‘kaki’ betina.

Apa ‘standard’ dan jenis pemikiran musuh politik seperti ini hingga tergamak secara paling ‘bodoh’ membuat tuduhan semacam itu. Kalau benci sangat kepada Anwar carilah cara lain yang lebih beradab. Berdepan betul-betul atas pentas politik dan demokrasi. Bawa hujah kamu dan berdebat secara sihat. Rakyat yang akan menghakimi. Dulu masa PRK Merlimau Ali Rustam ada membuat cabaran untuk berdebat tetapi disebabkan kurang berani Ali telah membuat ‘helah’ sehingga debat itu tidak menjadi.

Sejak lebih sedekad tuduhan-tuduhan bersifat dalam kelambu terus di dendangkan untuk membunuh musuh politik. Saya sendiri cukup malu untuk membaca tuduhan yang dilemparkan atau mendengar ianya dibacakan oleh pemberita TV. Kata seorang rakan, bukan kita yang mendengar pertuduhan itu sahaja yang malu, si pembaca berita itu pun berubah aura mukanya kerana malu untuk membacakan fitnah seperti itu!

Dalam fitnah yang baru ini, tayangan clip video lucah tersebut katanya dibuat di Carcosa. Sebenarnya bukan senang nak buat majlis atau program di situ kecuali mendapat laluan dan lampu hijau daripada mana-mana pemimpin. Itukan tempat elit. Sebab itu saya yakin bahawa semua ini adalah konspirasi bertujuan untuk membunuh karektor Anwar.

Siang tadi dalam sidang media, Anwar memberitahu bahawa wartawan yang melihat video itu memaklumkan rakaman itu dibuat pada 21hb Februari. Sedangkan menurut Anwar pada waktu itu beliau berada bersama keluarga termasuk cucunya. Bahkan pada waktu itu beliau sedang melayari twitter. Menurutnya twitter tersebut masih beliau ‘save’ sebagai bukti.

Jadi semakin jelas bagaimana ianya adalah sebuah konspirasi kotor dan jijik. Mereka merancang untuk menghancurkan PR khususnya dalam pilihanraya DUN Sarawak tetapi bak kata Anwar petang tadi mungkin dalam 2 minggu pertama mereka nampak berjaya tetapi selepas itu rakyat akan mendapat maklumat yang sebenar.

Alangkah jahatnya fitnah!

Tiada ulasan: